top of page
-
Is het mogelijk om een gewenst artikel te komen bekijken vooraleer ik mijn bestelling plaats?Dat is helaas niet mogelijk, aangezien wij geen fysieke winkel hebben waar u de artikelen kan komen bekijken. De producten in ons gamma werden zorgvuldig uitgekozen en gefotografeerd door een van onze medewerkers, waardoor de nodige productkennis aanwezig is. Onze klantendienst zal u zo goed mogelijk proberen helpen bij uw keuze!
-
Kan ik mijn bestelling na aankoop nog wijzigen of annuleren?Neem in dat geval onmiddelijk na uw bestelling contact op met onze klantenservice. Zodoende trachten wij het nodige voor u te wijzigen of annuleren. Is uw bestelling echter al verzonden, dan kan u doorgaans de bestelling bij aflevering terug meegeven aan de bezorger. In dat geval rekenen wij een dubbele leveringskost van €146 aan. Het bedrag van uw aankoop zal eerstdaags terug op uw rekening gestort worden, de eenmalige leveringskost wordt evenwel van dit bedrag afgetrokken. Onze klantenservice is bereikbaar via +32471210350 of klantenservice@bouw-outlet.be.
-
Wanneer zal mijn online aankoop geleverd worden?Bouw-outlet garandeert u een levering binnen de 10 werkdagen. Levering is steeds op afspraak. Na afloop van uw bestelling neemt onze klantenservice contact met u op om een datum en tijdstip van levering te bepalen. Wat als onze klantenservice nog geen contact met u opnam? In dat geval was onze klantenservice allicht niet in staat u te bereiken, omwille van een foutief telefoonnummer of mailadres. Mogen wij u vragen dan rechtstreeks contact met ons op te nemen? Dit kan via mail klantenservice@bouw-outlet.be of telefonisch via het nummer +32471210350.
-
Is het mogelijk om goederen aan te kopen aan 6% BTW?Het is helaas niet mogelijk om goederen aan te kopen aan 6% BTW, aangezien wij de goederen (vb. tegels) niet zelf zullen komen plaatsen. Goederen dienen namelijk bij en door dezelfde partij aangekocht en geplaatst worden om aan 6% te kunnen aankopen. Bij bestellingen zal er dus steeds 21% BTW aangerekend worden.
-
Een vlotte en correcte levering waarborgen, hoe doe ik dat?Om een vlotte en correcte levering te kunnen waarborgen, vragen wij u voldoende plaats te voorzien op de werf om de bouwmaterialen te kunnen lossen. Hou er ook rekening mee dat de materialen gelost worden naast de vrachtwagen. De werf dient overigens vlot bereikbaar te zijn via berijdbare wegen. Zorg ervoor dat u als klant aanwezig bent om de goederen in ontvangst te nemen. Het niet naleven van deze leveringsvoorwaarden, kan resulteren in een langere lostijd, waardoor wij genoodzaakt zijn extra kosten in rekening te brengen.
-
Kan ik de outlet bouwmaterialen ook afhalen?Zeker, u kan uw outlet bouwmaterialen afhalen in ons depot. Net als bij levering, is ook afhaling op afspraak. Na afloop van uw bestelling neemt onze klantenservice contact met u op om een datum en tijdstip van afhaling te bepalen. Wat als onze klantenservice nog geen contact met u opnam? In dat geval was onze klantenservice allicht niet in staat u te bereiken, omwille van een foutief telefoonnummer of mailadres. Mogen wij u vragen dan rechtstreeks contact met ons op te nemen? Dit kan via mail klantenservice@bouw-outlet.be of telefonisch via het nummer +32471210350.
-
Wanneer hebt u een wettelijk recht op de herroeping van de koop?Herroepingsrecht U heeft als consument een recht op een wettelijke herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. De termijn gaat in op de dag na de levering van het goed. Indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld, gaat de wettelijke herroepingstermijn in op de dag nadat de consument het laatste product heeft ontvangen. Indien de ondernemer de consument hier voor het bestelproces heeft op gewezen, kan de ondernemer de levering van meerdere producten op verschillende leverdagen weigeren. De consument is verplicht om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de kenmerken van het product vast te stellen. Uitgangspunt hierbij is dat de consument het product mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou doen. De consument is alleen verantwoordelijk voor een waardevermindering van het product die ontstaat uit het gebruik van het product anders dan hiervoor beschreven. De consument is niet verantwoordelijk voor waardevermindering van het product indien de ondernemer niet voor het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke informatie over het herroepingsrecht aan de consument heeft bezorgd. Terugzending Als u gebruikmaakt van het herroepingsrecht, moet u de ontvangen goederen zo snel mogelijk en uiterlijk 14 dagen nadat u ons op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing om van de aankoop af te zien, terugsturen. Kosten verbonden aan het terugzenden het product zijn ten laste van de consument. Het risico tijdens de terugzending van het product ligt bij de consument. De bewijslast en het risico voor de juiste en tijdige terugzending van het product ligt bij de consument. Terugbetaling De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag dat de ondernemer de melding van herroeping van de consument heeft ontvangen dan wel totdat hij het product heeft ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden. Uitzonderingen op het herroepingsrecht Producten die op maat gemaakt worden door de ondernemer, met andere woorden, producten die volgens de specificaties van de consument worden vervaardigd, worden expliciet uitgesloten van het herroepingsrecht. De ondernemer zal dit duidelijk kenbaar maken aan de consument voor het tot stand komen van de overeenkomst op afstand. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten worden expliciet uitgesloten van het herroepingsrecht. De ondernemer zal dit duidelijk kenbaar maken aan de consument voor het tot stand komen van de overeenkomst op afstand.
-
Wanneer komt mijn product in aanmerking voor de wettelijke garantie?De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument. Bij bouw-outlet onderwerpen wij al onze aanbiedingen aan een kwaliteitscontrole. Dat stelt ons in staat te allen tijde de stand van zaken van een lot of einde reeks te bepalen. Ieder product van ons outlet assortiment is bij gevolg voorzien van een volledige, nauwkeurige beschrijving (maat of kleurverschillen, kleine schade, ...). Beschadigingen of andere kleine gebreken dewelke bij het aanbod duidelijk gecommuniceerd werden, zijn dan ook geen geldige reden voor garantie.
-
Wat als mijn bouwmaterialen geleverd werden op een pallet?Bouw-outlet voorziet geen ophaling van palletten aan huis. Een terugbetaling voor bijgeleverde palletten is dan ook niet mogelijk. Hetzelfde geldt ook voor afhalingen.
-
Bij wie kan ik in het geval van een klacht terecht?Heeft u klachten over een product, uw levering of andere, neem dan contact op met onze klantenservice. Een klacht indienen kan via onze klantenservice.
-
Wat wordt er verstaan onder '2dekeuze' bij de betontegels?Deze betontegels hebben hoofdzakelijk de eerstekeuze qualificering niet heeft gehaald. Dit betekent dus niet dat de betontegels een mindere kwaliteit hebben, maar dat er kleine afwijkingen zijn. Dit uit zich het meeste op het oppervlak en de structuur van de tegel. Het is niet dat er verschillen in afmetingen zijn bijvoorbeeld.
bottom of page